torsdag 26 mars 2009

Den lilla franska boken om tygblöjor

I ett tidigare inlägg har jag pratat om en fin liten fransk bok om tygblöjor av Christelle Beneytout som heter "Les couches lavable - ca change tout!". Christelle tar upp allt möjligt - miljöaspekt, pengaaspekt, hur man tvättar, hur man syr - allt! Hon har också en liten hemsida där hon propagerar för tvättbara alternativ och en del annan ekologisk barnvård. (Fransmännen säger "biologisk", engelsmännen "organisk" och vi "ekologisk" när vi talar om "gröna" alternativ - lite kul hur olika ord på olika språk tillskrivs en mer specifik betydelse. Språk är kul!)

Jag har fått flera frågor om var man kan få tag på boken. Här kommer några förslag:

Köp direkt från förlaget LaPlage för €5,00 + frakt. Jag är inte säker på om de levererar till Sverige, men varför inte - fråga på mejl till info@laplage.fr.

Köp från franska internetbokhandeln Amazon.fr där den kostar €4,75 + frakt. Här har jag beställt annat hem till Sverige, så det vet jag går bra!

Frankrike är i samma tullzon som vi andra EU-länder, så det är inget krångel, bara lite dyrare porto, att köpa därifrån.