tisdag 20 januari 2009

Tygkärlek

Jag gillar tyg, har alltid gillat fina tyger. Man kan göra så mycket av dem, de inspirerar till skapande. Mina tyger blev kramdjur och dockkläder när jag var liten, kläder i tonåren, sedan lapptäcken och nu tygblöjor. Och mycket annat.

Varje gång jag klipper till tyger till en order i butiken, så njuter jag. Jag tycker om mina tyger! Här är en order jag packade igår, kanske är den på väg just till dej? Ekologisk bomullsflannel, limegrön bambustretchfrotté, orangerandig bambu-bomullsfleece, mjukt merinoullgarn, sjalringar och så specialtyger för att sy blöjor - ett jordgubbsrött PUL-tyg och vit microfleece - och en tidning som innehåller fina blöjmönster. Och så lite sytillbehör som resår och kardborrband. Här är ett paket med godsaker till någon annan som älskar tyger och att skapa!

Inga kommentarer: