måndag 9 februari 2009

Variant av knytblöjewrapen!

Jag har nu varit i kontakt med Carine som gjorde anpassningen på vårt mönster Stickad knytytterblöja av ull, och jag ska översätta hennes mönster till engelska och svenska så att fler kan ta del av det. Bilden på den melerade blodapelsinfärgade (?) wrapen är Carine's.
Jag har själv tidigare gjort en variant (den lite för stora spökblöjan på bild) som knäpps med knappar fram på magen men sedan knyts liksom originalet, vilket har vissa fördelar (flärparna är lätta att få på rätt plats även på ett barn som inte vill ligga stilla) och vissa nackdelar (inte lika fin passform). Min favorit är fortfarande originalet, men jag vet ju att alla har olika preferenser. Det går inte att säga att en blöja eller blöjbyxa är universalt bättre eller sämre än en annan - det finns alltid någon som älskar (eller hatar) just den!